האם הפמיניסטיות הצליחו? האם יש תכנית חינוכית אחת שיכולה לשנות את הכול? איזו השפעה יש למערכת החינוך על תפיסות מגדריות? אילו שינויים התרחשו לאורך השנים בנושא קידום השוויון המגדרי בעולם?
ד”ר יהודית אברהמי עינת, מחלוצות העוסקות בנושא המגדר בארץ ומחברת הספר “היא והוא בכיתה”, סוקרת בהרצאתה את השיח והעשייה בנושא המגדר בארץ ובעולם החל משנות השבעים. בהרצאתה היא מציינת מונחים מרכזיים שנטבעו במהלך השנים, כגון “חינוך לא מינני” ו”שוויון הזדמנויות”, ומדברת על כך שיש צורך בתכנית הוליסטית ורחבה אשר מתייחסת למגוון הגורמים המשפיעים עלינו בהליך החיברות. ד”ר אברהמי עינת מסיימת את הרצאה בקריאה אופטימית להמשך עשייה לקידום שוויון חברתי, אשר למען הצלחתה עליה להיות מערכתית ולכלול התערבות בתחומי החינוך והתקשורת.
ההרצאה צולמה בכנס של עמותת מכנה משותף לקהל הרחב בנושא “שיעור חופשי – פרקטיקות לקידום שוויון מגדרי בבתי הספר”, בחסות מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית ומינהל חינוך ירושלים (עיריית ירושלים), בתאריך 14.10.2015