קליפ לשיר “זהב” של ססטיק ובן אל. הקליפ והשיר מציגים דימויים תואמי ושוברי סטריאוטיפים מגדריים.
ייצוגים במדיה מאפשרים מבט ממוקד בסטריאוטיפים מגדריים בתרבות ובחברה שלנו.
כאן תוכלו למצוא פרסומות, קטעים מסדרות, הרצאות ועוד, לשימוש בסדנאות וללמידה על מגדר.
קליפ לשיר “זהב” של ססטיק ובן אל. הקליפ והשיר מציגים דימויים תואמי ושוברי סטריאוטיפים מגדריים.
קליפ לשיר “זהב” של ססטיק ובן אל. הקליפ והשיר מציגים דימויים תואמי ושוברי סטריאוטיפים מגדריים. בקליפ המילולי מילות השיר הוחלפו במילים המתארות את ההתרחשות בקליפ באופן מילולי וסאטירי.
השיר “דרך השלום” של פאר טסי, כולל כתוביות. השיר מציג סיטואציה שחורגת מהסטריאוטיפ על גברים ונשים בחיזור.
קטע של החמישיה הקאמרית בנושא בכי אצל גברים בו משתתפים דב נבון ושי אביבי כחייל ומפקדו.
פרסומת לבושם המציגה זיקוק של סטריאוטיפ הגבריות.
פרסומת לביסלי. אורי חזקיה והדמויות המצוירות רוקדות בלט, עד שרואים את עצמם במראה ומיד מפסיקים לרקוד וחוזרים לגבריותם.
פרסומת לגולדיבלוקס – משחק בנייה לבנות.
פרסומת לבירה המציגה נשיות כסטריאוטיפ שאינו מתאים לעולם הגברי. הפרסומת היא חלק מסדרת פרסומות של גולדסטאר בהן יש שימוש במשפט “תגיד תודה שאתה גבר”.
“בנים הם בנים” – הסרטון בא לאתגר את האמירה הזו ומציין את חשיבות החינוך והערבות הדדית בחברה, כלפי גברים ונשים.
סרטון ליום פתוח שבו סטודנטיות מאוניברסיטת בן גוריון מספרות למה הגיעו לתחום לימודי המדעים, איך הרגישו כשהגיעו ללימודים וראו שהן בין הנשים היחידות בלימודים.
הפרסומת מציגה תכונות חיוביות של הסטריאוטיפ הגברי באמצעות גברים בכיסאות גלגלים משחקים כדורסל. לאחר המשחק מגלים שרק אחד מהחבר’ה זקוק לכיסא.
פרסומת לחיתולים. הפרסומת היא פרפרזה על הסרט “גריז” ומציגה ייחוס סטריאוטיפי מגדרי לתינוקות בנים ובנות.
פרסומת לבירה שיוצרת מקבילה בין התלהבות של נשים מבגדים ומנעליים להתלהבות של גברים מבירה. ההתנהגות של הגברים מציגה היפוך מגדרי, שמזמין דיון על תגובת הצופים והצופות.
לקט של סדרת פרסומות גולדסטאר שלוו בסלוגן “תגיד תודה שאתה גבר”. הפרסומות מציגות באופן שלילי סטריאוטיפים לגבי נשים.
סרטון המציג כמה סטריאוטיפים מגדרים נפוצים ומעודד אפשרות “לשבור את הקופסה”.
פרסומת למסטיק עלמה. הפרסומת מציגה את הסטריאוטיפ “גברים הם קופים” מול סטריאוטיפ האישה העדינה והמטופחת.
פרסומת להמבורגר חריף במיוחד. הבחור בפרסומת לא מספיק גבר: הוא מצליח להתמודד עם החריף, ולכן הוא גם מפספס את הסיכוי עם הבחורה.
פרסומת לביטוח רכב שעושה שימוש בסטריאוטיפ “לנשים אין יכולות טכניות”.
פרסומת לרכב שעושה שימוש בסטריאוטיפ “נשים לא יודעות לנהוג / להחנות”. זוג נוסע ברכב והאישה נוהגת, כאשר בעת החניה עצמה, בן הזוג רואה אותה כגבר כיוון שחנתה כל כך טוב.
קליפ בו רואים את התהליך שנעשה לאישה לפני ואחרי פוטושופ.
פרסומת בה מבקשים מבנים/ות להראות “איך רצה ילדה”. ניתן לראות כי ככל שהגיל עולה כך מתחזק הסטריאוטיפ לגבי ריצה “נשית”.
פרסומת לקפה טורקי שמציגה אישה מטופחת ומתאימה למודל היופי המפגינה תכונות גבריות חיוביות ועל כן נחשבת לרעייה המושלמת.
פרסומת לקפה עלית בה מוצג עיקרון הגבריריות: גבריות שברירית, שכל הזמן נתונה למבחן. קצין מוערך בטייסת מאבד את מעמדו והופך למושא ללעג כאשר בת זוגו קוראת לו בפני כולם בכינוי “צ’ופצ’יקון”.
חברת עטים פנתה לאלן דג’נרס בבקשה לפרסם עט חדש שמיועד לנשים. אלן הגיבה על כך בתוכניתה ויצרה פרסומת צינית עבור העט (באנגלית ללא תרגום).
מגזין People אסף קבוצה של מועמדות לפרס האמי שהסכימו לדון באמת המכוערת מאחורי הסקסיזם המוסדי של הוליווד: גברים פשוט לא מצחיקים. את הסרטון יצרו אנשי מגזין People, כסאטירה על מיעוט ייצוג נשים בעולם הבידור. הסרטון באנגלית עם תרגום.
לקוח מתוך Feminist Frequency של אניטה סרקזיאן: http://www.youtube.com/watch?v=bLF6sA אליסון בכדל, קריקטוריסטית אמריקאית ידועה, יצרה בשנת 1985 ניסוי פשוט לבחינת ייצוגים של נשים בסרטי קולנוע אמריקאים. המבחן אינו בוחן את איכותו של הסרט או האם מדובר בסרט פמיניסטי אלא עוסק בשאלת ייצוג של נשים על המסך הגדול לפי שלושה קריטריונים: 1. האם יש בו לפחות שתי נשים שיש להן שם? 2. האם הן מדברות אחת עם השניה? 3. האם הן מדברות אחת עם השניה על משהו שאיננו גבר? בסרטון אניטה מציגה את המבחן ורשימת סרטים ארוכה שלא עוברת אותו. תורגם ע”י טל שגיב עבור “מכנה משותף”.
סרטון שנוצר על ידי פורום הקולנועניות על מבחן בכדל – עם סרטים בעברית.
סרטון קצר הנותן תמונה ויזואלית למיעוט הייצוג הנשי במרחב הציבורי והפוליטי.
סרטון מידע על חמישה סטריאוטיפים מגדריים שהיו הפוכים בעבר. באנגלית (מתורגם).
טריילר לסרט פעולה עם ייצוגים קלאסים של גבריות – אלימות, קשיחות, “קוליות”.
טריילר לסרט פעולה עם ייצוגים קלאסים של גבריות – אלימות, קשיחות, “קוליות”.
דבי סטרילינג משתפת את סיפורה האישי ומספרת איך המציאה את “גולדיבלוקס” סדרת ספרים ומשחקים המציגים את גולדי הממציאה שפותרת בעיות.
הרצאה של טוני פורטר “קריאה לגברים” בו הוא מדבר על כך ששם לב ליחס השונה שנתן לבנו וביתו כשהיו בוכים בילודתם. באנגלית עם תרגום.
טוני פורטר הוא איש חינוך ואקטיביסט המוכר בעולם בזכות פעילותו להכחדת האלימות כלפי נשים. טוני טבע את הביטוי “קופסת הגבריות” בו אנו משתמשים בסדנת הנערים.
הרצאה של ראשמה סאוג’ני, מחברת הספר “אומץ לא שלמות” ומייסדת ארגון “בנות מקודדות” (Girls Who Code). סאונג’י אומרת שאנו מלמדים/ות את הבנות להיות מושלמות ואת הבנים להיות אמיצים ושחינוך זה צריך להשתנות. בקטע הקצר מהרצאתה בטד היא מתארת את ההעדפה של נערה להראות שלא עשתה כלום מאשר להראות ניסיון וטעויות, כאשר זה נובע מהחינוך לשלמות.
סרטון חביב שמציג בובות תינוקות נפגשים ומנסים להבין מי הבן ומי הבת (באנגלית עם תרגום).
בשנת 2011 התפרסם קטע של ריילי, בת 4 ממדינת ניו יורק, שצילם אביה בזמן ביקור משותף בחנות צעצועים. ריילי מסבירה איך תפקידים מגדריים מתבטאים בטכניקות השיווק, ולמה זה לגמרי שטויות.
קייל טרן מייר (Kyle Tran Myhre) המוכר גם בשם הבמה שלו, Guante, הוא משורר וזמר היפ-הופ.
הקטע מתייחס ישירות לפרסומת לבירה אשר יש בה זלזול ישיר ובוטה כלפי גברים שמרשים לעצמם, חלילה וחס, לסטות בצורה קלה שבקלות מהאידיאל הגברי (במקרה של הפרסומת הזו, ללכת עם תיק שלא נראה מספיק “גברי”). בתגובה לכך נאמר לו בקול עמוק: “תהיה גבר!”
(תרגום: ינאי סנד)