ניתוח סוציולוגי של פרסומות

לפרסומות מוקצב רק זמן קצר להעברת המסר, לכן הן עושות שימוש רב בסטריאוטיפים מוכרים. כך, מלבד היותן כלי שיווקי, פרסומות מעבירות מסרים חברתיים ותרבותיים. בסדנה זו נבחן מספר פרסומות מהשנים האחרונות בכלי ניתוח סוציולוגיים, נפרק את הסטריאוטיפים המוצגים לגבי גבריות ונשיות ונפתח נקודת מבט ביקורתית.

תכנים קשורים נוספים

חלוקת תפקידים מגדרית

במפגש זה נתמקד בחלוקת התפקידים במרחב הביתי תוך שימוש בדוגמאות מהחיים האישיים של המשתתפים/ות ומתרבויות נוספות. נדון במחירים של חלוקה זו ונחשוב יחד על כלים מעשיים לקידום שוויון במרחב הביתי.

שירי וסיפורי ילדים

בשיעור זה ננתח שירי וסיפורי ילדים במבט ביקורתי וננסה לראות איך גברים ונשים מוצגים באופן סטריאוטיפי. בחינה של טקסטים מסוג זה יכולה להיות בסיס לניתוחים של טקסטים נוספים כמו סרטים, שירים ופרסומות.

ייחוסי הצלחה וכישלון

בבואנו להתמודד עם הצלחה או עם כישלון, אנו מנסים ומנסות לפרש לעצמנו מה היו הגורמים שהובילו לאותה התוצאה. במפגש זה נתנסה במשימה מאתגרת וננסה להבין איך אנחנו מפרשים ומפרשות את ההצלחה או את הכישלון שלנו במשימה הזו ובמשימות אחרות בחיינו.

למי זה מתאים?
קבוצות של קהל מגוון – בני נוער ומבוגרים
מספר משתתפים מומלץ
אפשר להעביר כסדנה (עד כ־15 משתתפים ומשתתפות בקבוצה) או כהרצאה (לקבוצה גדולה יותר).
הנחיות מיוחדות

לפני העברת הסדנה מומלץ להכיר את חומרי הרקע

אורך הפעילות
שעה וחצי