אוכלוסיית המחקר: 3,045 תלמידי/ות חטיבת ביניים ו123 מורים/ות מ-168 כיתות שונות בשוויץ.
הניסוי: באמצעות סקר שנערך למורים/ות והתלמידים/ות, המחקר הנוכחי בדק את הקשר בין תכונות סמנטיות בתחום המדע למגדר בקרב תלמידים ומורים. נבדק הקשר בין תכונות מסוימות המשוייכות למקצועות כימיה,פיזיקה ומתמטיקה והקשר בין התכונות והמקצועות הנ”ל למגדר.
תוצאות המחקר: לתכונות המשויכות למקצוע מתמטיקה יש קורלציה שלילית עם התכונות שמשויכות לבנות. הקורלציה נמצאה גם בתפיסה של תלמידים וגם של תלמידות. במקצוע הפיזיקה נמצא כי תלמידות משייכות למקצוע תכונות הפוכות מאלו שהן משייכות לנשים, ומנקודת מבטם של תלמידים התכונות המשויכות לפיסיקה מתאימות לתכונות שהם שיכו לגברים. אך בניגוד למחקרים קודמים, נמצא כי נשים כבר לא מקשרות באופן חיובי את המקצוע לתכונות גבריות (המקצוע נחשב לגברי), אלא מקשרות באופן שלילי לתכונות נשיות. שני המגדרים שייכו את מקצוע הפיזיקה לתכונות גבריות יותר מאשר לתכונות נשיות. המורים/ות לעומת זאת, תפסו את המקצועות כימיה ופיזיקה כגבריים ונשיים כאחד, אך המקצוע מתמטיקה קושר לתכונות גבריות יותר מאשר נשיות.
שורה תחתונה: המחקר הראה כי המקצועות פיזיקה ומתמטיקה לא נתפסים באופן שווה מבחינה סטריאוטיפית מגדרית, כאשר יש יתרון לקישור חיובי לגברים או שלילי לנשים בהתאם למקצועות אלה. למקצוע הכימיה לא נמצא קישור מגדרי.