למרות ניסיונות של דורות ליצירת מרחב חינוכי חף מהטיה מגדרית, היא עודנה חיה ואף מתרחבת באופן מסוים. הפרקטיקות בבתי הספר ממשיכות להסליל בנים ובנות במסלולי חיים שונים, לעיתים רבות מתייחסים אליהם לא כמגדרים שונים אלא כזנים שונים. מורים והורים לעיתים רבות מחמיצים את הסימנים המרומזים של סקסיזם בכיתות. בספר זה נידון הנושא באמצעויות תצפיות ממקור ראשון ומחקרים עכשווים. המחברים מספקים תיאור מעמיק של האופן שבו חינוך לבנות ובנים נפגע מבית הספר היסודי ועד הקולג’, ומציעים עצות פרקטיות למורים והורים שרוצים לחולל שינוי חיובי. הם בוחנים את הנושאים הדוחקים של ימינו – חוסר ההכוונה לתארים מסוימים והסללה לאחרים, השפעת המתקפה נגד השוויון המגדרי, משבר הגבריות, הבדלים מוחיים מגדריים והאם יש כאלו. ספר זה מתעד כיצד ההוראה, נוהלי הבדיקה הנוכחיים וגישות תרבותיות ממשיכות לקצץ את כנפיהם של הנערות והנערים מכל גזע, מעמד חברתי ואתני.