רקע: ביצועי נשים במתמטיקה מאוימים על ידי הסטריאוטיפ השלילי לפיו יכולתן של נשים במתמטיקה פחותה מזו של גברים. איום זה הוא איום הסטריאוטיפ וההכרה בסטריאוטיפ יכולה לפגוע בביצועים של נשים במתמטיקה. הניסויים ותוצאותיהם: בניסוי הראשון יודגם כי הדפוס הנ”ל המוכר בספרות אכן מתקיים. בניסוי השני יודגם שההבדל בביצועים יכול להתבטל על ידי הפחתת איום הסטריאוטיפ באמצעות תיאור המבחן ככזה שלא מייצר הבדלים מגדריים. לעומת זאת, כאשר המבחן מתואר ככזה שמייצר הבדלים מגדריים ואיום הסטריאוטיפ היה גבוה, ביצועיהם של נשים היו באופן קבוע חלשים יותר מביצועיהם של גברים מוכשרים באותה מידה. ניסוי שלישי העתיק ממצא זה באוכלוסייה מובחרת פחות.