רקע: למרות המאמצים לגייס ולשמר יותר נשים, קיימים פערים מגדריים בתחומי המדע האקדמי. מחקר רב הוכיח כי ישנה הטיה מגדרית בקבוצות דמוגרפיות רבות, אך טרם נחקר אם סגלי מדעים מפגינים הטיה נגד סטודנטיות, שיכולה לתרום להבנת הפער המגדרי בתחומי מדע אקדמי.
אוכלוסיית המחקר: 127 פרופסורים/ות לביולוגיה, כימיה ופיזיקה מאוניברסיטאות עתירות מחקר.
הניסוי: המשתתפים/ות התבקשו להעריך מועמד/ת לתפקיד ניהול מעבדת מדעים. כל המשתתפים/ות קיבלו מידע זהה, שהוקצה לשמו של זכר (63 מועמדים) או נקבה (64 מועמדות). מין התלמיד/ה היה המשתנה היחיד ששונה בנתונים. המשתתפים/ות התבקשו לדרג את יכולת התלמיד/ה וכושר שכירותו, כמו גם את גובה השכר וכמות ההדרכה שהם היו מציעים/ות לתלמיד/ה.
תוצאות: המשתתפי/ות דירגו את המועמד הזכר כמיומן יותר וניתן יותר לעבודה משותפת מאשר המועמדת הנקבה. בנוסף לכך, למועמד הזכר הציעו עבודה בשכר התחלתי גבוה יותר והציעו יותר חונכות בקריירה. מין המשתתפי/ות מהסגל לא השפיע על התגובות, כך שהסביבה הנשית והגברית עלולה להיות מוטה באותה מידה נגד הסטודנטית. ניתוחי גישור הצביעו על כך שהסטודנטית נתפסה כפחות מוכשרת ועל כן כבעלת סיכוי נמוך יותר להתקבל לעבודה. תוצאות הניסוי מראות כי התערבויות המתייחסות להטיות מגדריות בפקולטה עשויות לקדם את המטרה להגדיל את השתתפותן של נשים במדע.
שורה תחתונה: ישנה הטיה מגדרית בקרב סגל מחקר אקדמי לטובת גברים