אוכלוסיית המחקר: 129 מורים/ות לעתיד (80 בוגרים/ות) אשר נרשמו לקורס חינוך מתמטי.
הניסוי: ניתנה למשתתפים/ות משימה לכתוב את המחשבות של תלמיד ותלמידה ביסודי על נושא המתמטיקה ולאייר את הבעת הפנים של התלמיד/ה. עבור כל מורה לעתיד, נותחו הבעת הפנים והמחשבות שהם מילאו בתמונה וסווגו כחיובי, נטרלי או שלילי.
ממצאים: נמצא כי 58% מהמורים/ות הציגו את הילד באופן חיובי לעומת 44% מהמורים/ות שהציגו את הילדה באופן חיובי. כמו כן נמצא גם כי 76% מאלו שהציגו את הילדה באופן שלילי, הציגו את הילד באופן חיובי. לעומת זאת, רק 40% ממורים/ות לעתיד שהציגו את הילדה באופן חיובי, הציגו את הילד באופן שלילי.
גם בוגרי/ות תואר (59%) וגם סטודנטים/ות (57%) הציגו את הילד באופן חיובי. מעט יותר סטודנטים/ות (29%) הציגו את הילד באופן שלילי מאשר בוגרי תואר (25%).
56% מבוגרי התואר, בהשוואה ל27% מהסטודנטים/ות הציגו את הילדה באופן חיובי. 29% מבוגרי התואר, בהשוואה ל45% מהסטודנטים/ות הציגו את הילדה באופן שלילי.
לאורך הקורס הסטודנטים/ות שינו את התפיסה האישית לגבי בנים לחיובית יותר, לעומת זאת, הגישה כלפי בנות לא השתנתה באופן משמעותי.
שורה תחתונה: החוקרות הסיקו כי מורים/ות לעתיד, בפרט כאלו שהם עדין סטודנטים/ות, מחזיקים בדעות מסורתיות על מגדר.