סיכום המאמר: המחקר הוא מטה אנליזה (מחקר אשר מנתח סטטיסטית תוצאות ממחקרים רבים) על הבדלים מגדריים במטלות כמותיות. במחקר נותחו 98 מחקרים משנת 1974 והלאה בילדי/ות בתי ספר מארה”ב, אירופה ואוסטרליה.
התוצאות במחקרים השונים היו מאוד הטרוגניות. נמצא כי ככל שילדים מתבגרים ההבדל המגדרי לטובת בנים גדל וכי יש הבדל מגדרי גדול יותר לטובת בנים בקרב ילדים מחוננים ובבחינות כניסה לאוניברסיטה. נמצא כי כאשר הוציאו מהניתוח מחקרים על ילדים מחוננים ומבחני קבלה לאוניברסיטה, ההבדל המגדרי הממוצע במטלות כמותיות לא היה שונה באופן משמעותי סטטיסטית מ-0. זאת בניגוד למטה-אנליזה שניתחה מחקרים ישנים יותר (Maccoby and Jacklin, 1974) ומצאה הבדל משמעותי לטובת בנים. גם כאשר לוקחים בחשבון את ההבדלים בין המחקרים השונים (במטה האנליזה החדשה היו יותר מחקרים על ילדים בגיל יסודי) עדיין נמצא שההבדל המגדרי קטן עם השנים. הירידה בהבדל המגדרי בפרק זמן של עשרות שנים יכולה לשמש עדות לכך שהמקור להבדל זה הוא סביבתי ולא גנטי, כי לא סביר לצפות לשינויים גנטיים בסדרי זמן כאלה.
שורה תחתונה: ניתוח של מחקרים על הבדלים מגדריים במטלות כמותיות אצל ילדים/ות רגילים מצא שההבדל אינו שונה באופן משמעותי סטטיסטית מ-0. בנוסף, בהשוואה למחקרים ישנים יותר, נמצא כי ההבדל המגדרי קטן עם השנים.