אוכלוסיית המחקר: ילדים וילדות בגילאי 5, 6 ו7. בניסוי אחד 96 משתתפיםות, בניסוי שני 144 משתתפים/ות.

הניסויים: ניסוי אחד – נתנו לילדים/ות משימות שבדקו את השיוך של גאונות (very very smart) ונחמדות (very very nice) לתמונות של גברים/נשים/ילדות/ילדים.

ניסוי שני – נתנו לילדות ולילדים בחירה באיזה משחקים לשחק, ותיארו להם/ן את המשחק לפעמים כ”משחק חכם” ולפעמים כ”משחק שדורש לנסות הרבה”.

תוצאות: ניסוי אחד – בעוד שבגיל 5 לא היה הבדל בין הבנות לבנים ושני המגדרים שייכו גאונות למגדר שלהם יותר , בגיל 6 ו7 בנים שייכו גאונות למגדר שלהם יותר וזאת באופן משמעותי יותר מבנות. לגבי נחמדות הכיוון היה הפוך. זאת למרות שבנות שייכו יותר הצלחה בבי”ס למגדר שלהן מבנים.

ניסוי שני – ילדות בגיל 6-7 היו פחות מעוניינות במשחק לחכמים לעומת הבנים, והעדיפו לשחק במשחקים שדורשים השקעה. התוצאה הייתה הפוכה אצל הבנים. בגיל 5 עוד לא היה הבדל מובהק, בגיל 6 כבר כן.

שורה תחתונה: הסטראוטיפ המגדרי ‘גאון=גבר’ מופיע כבר בגיל 6 אצל ילדות וילדים.