מטרת המחקר: לבחון כיתות חטיבת ביניים כדוגמא לשוויון מגדרי או הטיה מגדרית. אוכלוסיית המחקר: המידע נאסף מ-80 כיתות ב-10 חטיבות ביניים ברחבי קונטיקט. נצפו שיעורים הכוללים את הכיתה ה-6,7 ו-8 במדעי החברה, מתמטיקה, מדעים, לשון, שפה זרה, בריאות ומבחר של מקצועות בחירה. צוות המחקר התייחס להתנהגויות של מורים, השתתפות תלמידים ותלמידות, ספרי לימוד, עזרי למידה וקישוט הכיתה והתצוגה בה. מתוך 80 כיתות שנצפו, השפעה מגדרית דורגה ב-64. מתוכן, 26 קוטרגו כשוויוניות. עוד 25 כיתות אובחנו עם הטיה מגדרית לטובת בנים, כאשר רק ב-13 הייתה הטיה מגדרית לטובת בנות. באופן מפתיע, כיתות מתמטיקה במדגם הופיעו כשוויוניות ביותר, בזמן שלימודי לשון הראו באופן קיצוני ביותר דומיננטיות גברית. מתוך 41 אירועים שקוטרגו כסקסיסטיים, 6 יוחסו לספר בו נעשה שימוש, והיוו דוגמא לאפליה מגדרית או סטריאוטיפיות מגדרית מוטמעת. ה-35 אירועים אחרים היו קשורים ישירות לפרקטיקה בה נקט המורה. פוסטרים שנתלו בכיתות תיארו רק מדענים, דמויות היסטוריות, אתלטים וכותבים. סוגים אחרים של סקסיזם שנמצאו היו חיזוק מגדרי, ייצור סטריאוטיפים מגדר, דומיננטיות מגדרית, מיניות מפורשת ואפליה. דיון במגדר אירע רק ב-4 כיתות שנצפו, כאשר ל- 3 מתוכן היו מורות. המסמך מסכם כי אין מאמצים אחידים שנעשים על ידי מורים או רוב חטיבות הביניים על מנת לקדם שוויון מגדרי.