אוכלוסיית המחקר: 3,212 תלמידים/ות בגיל 15 בממוצע ו221 מורים/ות.
הניסוי: החוקרים/ות בחנו באמצעות שאלוני הערכה, את ההשפעה של מגדר המורה והתלמידים/ות וגיל המורה על המזג הנתפס על ידי המורה, ותפיסת היכולת החינוכית והלימודיות של התלמיד/ה, והאם יש קשר מגדרי משמעותי זהה או שונה בין מורים/ות לתלמידים/ות בקשר זה.
תוצאות: נמצא כי בנים נתפסים ע”י מורים/ות, עם מזג שלילי יותר ויכולת למידה ירודה יותר מאשר בנות. אך כאשר מבחינים בין מורים למורות, נמצא כי מורים נוטים לתפוס בנים באופן חיובי יותר מאשר בנות.
שורה תחתונה: דירוג המורים/ות השתנה באופן שיטתי לפי המגדר והגיל של המורה, ומגדר התלמיד/ה. הטיה זו עשויה להשפיע על ציוני בית הספר ויש לקחת זאת בחשבון בהכשרת המורים/ות.