אוכלוסיית המחקר: 165 תלמידות ו-160 תלמידים.
הניסוי: על מנת לבחון הבדלים מגדריים בייחוסי הצלחה וכישלון, נערך סקר של אחריות השגית (the Survey of Achievment Responsibility – SOAR) בקרב מדגם שנבחר באופן רנדומלי מתוך בתי ספר של המחוז. ה-SOAR בודק ייחוסי הצלחה וכישלון באמנויות השפה ומתמטיקה/מדע.
תוצאות: נמצאו הבדלים מגדריים בין התלמידות לתלמידים שהשתתפו בניסוי. כפי שמוצע בספרות המחקרית, לבנות היתה נטייה לחוסר אונים נרכש מאשר לבנים.
שורה תחתונה: נמצא הבדל בין בנים ובנות בנוגע לייחוסי הצלחה וכישלון