הספר שואב ממצאים של 20 שנות מחקר על סקסיזם בכיתות בארה”ב ובוחן את ההיסטוריה של חינוך נשים על חסרונותיו. תכנית נלימודים הנסתרת, השפעת ההטיה המגדרית על הערך העצמי, תוצאות מבחנים והנטייה המקצועית של בנות החל מגילאי יסודי ועד הקולג’, נבדקו באמצעות התבוננות נטורליסטית. התוצאות מעלות כי נשללות מהבנות הזדמנויות שיטתיות באזורים שבהם בנים מעודדים להצטיין, לרוב על-ידי מורים בעלי כוונות טובות שאינם מודעים לכך שהם משדרים ומעבירים ערכים סקסיסטיים. בנות לומדות לדבר בשקט, לוותר לבנים, להמנע ממתמטיקה ומדע ולהעריך סדר וארגון על פני חדשנות, מראה על פני אינטיליגנציה. בכיתות המוקדמות, בנות מלאות אינטילגנציה ופוטנציאל, מתעלות באופן שגרתי על הישגיהם של הבנים, אך לאחר שסיימו את לימודיהן בתיכון הן מפגרות מאחורי הבנים. ספר זה מתאר כיצד מבוגרים נכשלים בהגינות ומעניק הצעות על מנת לגרום לבתי הספר לשרת את הילדים טוב יותר.