רקע: המאמר הנוכחי בא בהמשך למחקר אחר, בו נמצא כי כאשר מעוררים סטריאוטיפ בקרב נשים אסייאתיות (סטריאוטיפ נשי/ אסייאתי) ניכרת השפעה על ביצועים במבחן מתמטי. כאשר עוררו את הסטריאוטיפ הנשי הביצועים היו נמוכים יותר וכאשר עוררו את הסטריאוטיפ האסייאתי, הביצועים היו גבוהים יותר.
הניסוי: במחקר הנוכחי, נעשתה הערכה של ביצועים במבחן מילולי, כאשר המשתתפות היו בעלות אותם מאפיינים, נשים אסייאתיות. גם כאן, נעשתה מניפולציה לעירור הסטריאוטיפ, אך הפעם הסטריאוטיפ הוא הפוך, כאשר נשים באופן סטריאוטיפי נחשבות כבעלות יכולות מילוליות טובות.
תוצאות: בהתאם לצפייה, נשים אשר עוררו אצלן את הסטריאוטיפ הנשי הפגינו ביצועים טובים יותר במבחן המילולי מאשר נשים אשר הבליטו אצלן את הסטריאוטיפ האסייאתי.
שורה תחתונה: איום אישוש הסטריאוטיפ משפיע על ביצועים של נשים גם במבחן מילולי, כאשר כאן, ההשפעה היא לטובה כיוון שהסטריאוטיפ חיובי.