רקע: במדעי המחשב מתקיימים הפערים המגדריים הגדולים ביותר מתוך תחומי ה- STEM. אחת הסיבות החשובות לקיומו של פער זה הוא הנטייה של סטודנטיות להירשם פחות מסטודנטים לקורסי פייפליין כמו מבוא למדעי המחשב. הניסוי: בשני ניסויים נחקר האם העניין הנמוך של תיכוניסטיות להירשם לקורסים במדע המחשב הושפעו מסטריאוטיפים בתחום. בנוסף נבדק האם סטריאוטיפים אלו תוקשרו על ידי הסביבה הפיזית בכיתה והאם שינוי סביבה זו משפיע על עניין הבנות בתחום. גודל המדגם: 269 התוצאות: בשני הניסויים, כיתת לימוד במדעי המחשב שלא שיקפה סטריאוטיפים עכשוויים, גרמה לבנות, אך לא לבנים, להביע יותר עניין בלקיחת קורסים במדעי המחשב מאשר כיתה שביטאה את הסטריאוטיפים הללו. ההבדל המגדרי תווך על ידי תחושת השתייכות נמוכה לקורס, אפילו מעבר להשפעות של הדאגה לסטריאוטיפים שליליים, ציפיות להצלחה וערך עצמי. ניתן לייחס את תחושת השייכות הנמוכה לרגשות של חוסר התאמה למדעי המחשב. הבדלים אישיים, בהתאמה לסטריאוטיפים חזו את ההשתייכות והעניין בכיתה סטריאוטיפית, אך לא בכיתה לא סטריאוטיפית. גיל ההתבגרות הוא תקופה קריטית לפיתוח שאיפות קריירה. בנות עלולות להמנע מקורסים במדעי המחשב לאור הסטריאוטיפים השוררים בתחום המאותתים להן שהן לא שייכות. למרות זאת, כאשר מספרים להן סביבה חינוכית שלא תואמת סטריאוטיפים עכשווים של מדעי המחשב, העניין שלהם בקורסים במדעי המחשב עולה ויכול לאפשר בסיס להתערבויות על מנת להפחית פערים מגדריים בהרשמה למדעי המחשב.