סיכום המאמר: המאמר סוקר תיאוריות קוגנטיביות ותיאורית סדרי מגדר בנוגע להשפעת למידה של סטריאוטיפים מגדריים בקרב ילדים/ות צעירים/ות. ילדים/ות צעירים/ות מחפשים רמזים בנושא מגדר – מי צריך/ה או לא לעשות פעילות מסוימת, מי יכול/ה לשחק עם מי, ומדוע בנות ובנים שונים זה מזה. מתוך מגוון עצום של רמזים מגדריים בעולמם החברתי, ילדים/ות מגבשים/ות במהירות קונסטלציה מרשימה של קוגניציות מגדריות, כולל תפיסות עצמיות מגדריות (זהות מגדרית) וסטריאוטיפים מגדריים. נקודות מבט קוגניטיביות על התפתחות מגדרית (כלומר תיאוריה התפתחותית קוגניטיבית ותיאוריה של סדרי מגדר) מניחות שילדים/ות מחפשים/ות באופן פעיל דרכים להבנת העולם החברתי הסובב אותם/ן. זהות מגדרית מתפתחת כאשר ילדים/ות מבינים/ות שהם/ן שייכים לקבוצה מגדרית אחת, וההשלכות כוללות מוטיבציה מוגברת להיות דומה לחברים אחרים בקבוצתם, העדפותיהם של חברי הקבוצה שלהם, תשומת לב סלקטיבית וזיכרון למידע הרלוונטי למין שלהם, ועניין מוגבר בפעילויות הרלוונטיות למין שלהם/ן. נקודות מבט קוגניטיביות השפיעו על הגברת ההבנה כיצד ילדים/ות מפתחים ומיישמים סטריאוטיפים מגדריים, ובתפקידם הפעיל של ילדים/ות בסוציאליזציה מגדרית. מקובל שילדים/ות מתחילים/ות לפתח קונספט של מגדר ואת ההבנה שהם ‘בן’ או בת’ בין גיל שנתיים לשלוש, ומתחילים להבין את משמעויות המגדר שלהם בין גיל 3 ל5, כאשר בשלב זה הסטריאוטיפים הופכים ליותר נוקשים.

שורה תחתונה: ילדים/ות לומדים/ות מגיל צעיר את השתייכותם/ן לפי מין לסטריאוטיפים המגדריים ופועלים/ות לפי סטריאוטיפים אלו.