סיכום המאמר: במהלך בחירות 2009 המגדר שיחק תפקיד מרכזי בקמפיין של ציפי לבני ושל יריביה. במדינות מערביות, נשים באופן קבוע נוטות להצביע באופן ליברלי יותר, אך בישראל לא נצפה הבדל כזה ולכן בתחילת הקמפיין ציפי לבני לא ניסתה לעשות שימוש בנושא המגדרי.
שיטת המחקר – ניתוח תוכן – הכותבות ניתחו 85 כתבות על ציפי לבני שפורסמו לפני הבחירות ב”ידיעות אחרונות” וב”הארץ”. ניכר כי רוב הכתבות התייחסו בענייניות למועמדות של ציפי לבני, אך בשולי הדיון הייתה התייחסות מגדרית וצבעונית. התכונות המצופות ממנהיג הן על פניו לא מגדריות: חוזק, ניסיון, אמינות, יכולת קבלת החלטות, פתיחות, אך בשיח הציבורי רבות מתכונות אלו משויכות לרוב לגברים. במקומות מסוימים הדימויים המשויכים לציפי לבני הם בראש ובראשונה כאישה – כילדה קטנה ותמימה, פטפטנית, רגשנית או תלוית. מצופה ממנה להתנהגות נשית – חמלה, ומבקרים אותה על התנהגות גברית – אסרטיביות, קשיחות. יש התעסקות רבה במראה החיצוני ובצבע שערה הבלונדיני. לקראת סוף הקמפיין יצאה לבני בעצמה בקמפיין שהדגיש את הנשיות שלה בעקבות מחאה נשית טבעית על ההתייחסות השוביניסטית כלפיה. היא הוצגה כמנהיגה של פוליטיקה חדשה – נקייה ולא מושחתת.
שורה תחתונה: הכותבות סוקרות את ההתייחסות המגדרית לציפי לבני בקמפיין הבחריות של 2009.