אוכלוסיית המחקר: 31,000 גברים ונשים מעל גיל 50 משלוש עשרה מדינות שונות באירופה.
הניסוי: ראיונות ומטלות קוגניטיביות.
תוצאות: הממצאים חולקו לפי שנת לידה ואזור (צפון/מרכז/דרום אירופה). ידוע כי שיפור בתנאי החיים ובאפשרויות ההשכלה, אשר קורה עם השנים, משפר יכולות קוגניטיביות, וההשערה היא שנשים ירוויחו באופן מיוחד משיפור זה. בכל המדדים היה קשר חיובי בין הצלחה במדד ושנת לידה מאוחרת. נמצא כי לנשים היה יתרון במטלת זיכרון של רשימת מילים, שהלך וגדל בשנות לידה יותר מאוחרות בצפון ובמרכז אירופה, אבל לא נמצא יתרון לנשים בדרום. בכל האזורים והגילאים היה יתרון לגברים בחשיבה מתמטית, ההבדל היה גדול יותר בשנות לידה מוקדמות ובמרכז/דרום. נמצא קשר חזק בין ההבדל המגדרי בהצלחה במדדים וההבדל המגדרי בשנות השכלה. אכן, המחקר מצא ששיפור בתנאי החיים ובשנות השכלה השפיע יותר על הצלחת נשים במדדים קוגניטיביים מאשר על הצלחת גברים. משערים שהסיבה לכך היא כי תנאי החיים וההשכלה של נשים מלכתחילה נמוכים יותר. (לא סביר שההבדלים שנמצאו הם כתוצאה מהבדלי גיל כי מחקרים מראים ירידה קוגניטיבת דומה עם הגיל בין המגדרים).
שורה תחתונה: יש קשר בין בין תנאי החיים ושנות השכלה להבדלים מגדריים במטלות קוגניטיביות: ככל שתנאי החיים וההשכלה (אשר נאמדו בשנות לידה שונות) גבוהים יותר כך יש יותר הבדל לטובת נשים במטלת זיכרון וצמצום הבדל לטובת גברים במטלה מתמטית (חשוב לציין שזהו מחקר קורלטיבי בלבד ולא סיבתי).