אוכלוסיית המחקר: 165 נשים וגברים באוניברסיטה בארה”ב.
ניסוי: המשתתפים/ות נבחנו לגבי התפיסות הישירות והחבויות שלהם/ן, כלפי סטריאוטיפים מגדריים וקישורם לתחומי מדעים מדויקים/ מדעי הרוח ולגבי זהות מגדרית.
התפיסות החבויות (הלא מודעות) נבדקו באמצעות מבחן אסוציאציות חבויות שבוחן דיוק ומהירות תגובה לצימוד של גבר-מדעים מדויקים ונשים-מדעי הרוח ולהיפך. ושאלון זהות מגדרית כלפי עצמי וכלפי אחרים/ות.
התפיסות הישירות נבדקו באמצעות שאלון הבוחן את מידת הרצון לבחור בלימודים ומקצוע הקשורים למדעים מדויקים או למדעי הרוח.
תוצאות: גברים היו בעלי סיכוי גבוה יותר לכוון ללמוד/להתמקצע בתחומי המדעים המדויקים, ואכן הפער הזה בכוונה היה מותאם לתפיסות הסטריאוטיפיות החבויות (התפיסה של גבר – מדעים מדויקים לעומת אישה- מדעי הרוח). עוד נמצא, שזהות מגדרית מרומזת מיתנה את הקשר בין סטריאוטיפים נשיים לתוכניותיהן האקדמיות, כך שסטריאוטיפים חבויים ניבאו את כוונת הלימודים רק עבור נשים שהזדהו עם הסטריאוטיפ הנשי באופן לא מודע.
שורה תחתונה: ממצאי המחקר ממחישים כיצד הבנה של תפיסות לא מודעות, המבוססות על סטריאוטיפים נלמדים לגבי גברים ונשים, יכולה להאיר את הפערים והשונות בבחירת מקצועות בין גברים ונשים.