מחקר זה עושה שימוש במטה אנליזה על מנת לנתח הבדלים מגדריים במחקרים עכשויים אודות ביצועים במתמטיקה. ראשית ישנו ניתוח של 242 מחקרים שפורסמו בין 1990 ו-2007 שמייצגים אוכלוסיית מחקר של 1,286,350 אנשים. לפי ניתוח זה, d=0.05, שמעיד כי אין כלל הבדלים מגדריים, והשונות היא 1.08. שנית, נערך ניתוח נתונים מתוך מערכי נתונים גדולים מבוססים על מדגמים הסתברותיים של מתבגרים אמריקאים לאורך 20 שנה. גודל האפקט של ההבדלים המגדריים הוא בין -0.15 ל- +0.22. יחס השונות נע בין 0.88 ל1.34. יחד, הממצאים הללו תומכים בהשקפה כי ביצועיהם של גברים ונשים במתמטיקה זהים.