רקע: מחקר זה מנתח את השפעת ההטיה המגדרית המשוערת של המורים על רשמיהם מהיכולות של התלמידים שלהם במתמטיקה. אוכלוסיית המחקר: 48 מורים שענו לשאלונים הנוגעים לתפיסה של כ-300 מתלמידי כיתה ג’ וד’. באופן כללי, תפיסות המורים היו תואמות לסטריאוטיפים של הבדלים מגדריים – לבנים יש יות משאבים התפתחותיים במתמטיקה. יתרה מזאת, הטיה זו בתפיסות המורים לגבי המשאבים של תלמידיהם במתמטיקה מקושרת ישירות להטיות הקיימות אצל המורה עצמו, על בסיס אמונה סטריאוטיפית לגבי ההבדלים בין בנים לבנות בכישרון ביכולת במתמטיקה.