אוכלוסיית המחקר: 194 תלמידי/ות כיתות ג ‘ו -279 תלמידי/ות חטיבות ביניים.

הניסוי: המשתתפים/ות השלימו שאלונים המודדים אמונות הקשורות להישגים לפני ואחרי שנבחנו בבחינה מתמטית.

תוצאות: בנות אשר דירגו את יכולותיהן כנמוכות יותר, היו צפויות להצליח פחות, היו להן פחות סיכויים מאשר בנים לייחס הצלחה ליכולת גבוהה ולכישלון למזל, וסבירות גבוהה יותר לייחס כישלון ליכולת נמוכה. בנות גם דיווחו על פחות גאווה בהצלחתן ועל רצון חזק יותר להסתיר את דף הבחינה שלהן לאחר כישלון ופחות סבירות להאמין שאפשר להשיג הצלחה באמצעות מאמץ. קשרים נוספים נצפו בין ייחוסים לבין האמונה שאפשר להשיג הצלחה באמצעות מאמץ מצד אחד ורצון להימנע ממשימות מתמטיקה וציפיות ביצועיות עתידיות מצד שני. התוצאות מרחיבות את ההבנה של אמונות הקשורות להישגים שעשויות להסביר את ההבדלים בין המינים בביצועים ובבחירות מסלול ועיסוק בעתיד.

שורה תחתונה: בנות במבחן מתמטי נוטות לייחס כישלון ליכולת נמוכה שלהן, ופחות מאמינות באפשרות שניתן לשפר תוצאות באמצעות מאמץ.