חקר בית הספר

בסדנאות הקודמות פיתחנו מודעות ולמדנו להרכיב משקפיים מגדריים.

בסדנה זו נבחן במבט ביקורתי את סביבת בית הספר שלנו בעזרת דף מנחה. נבחן ביטויים מגדריים בשיעורים ובכיתה, בחצר ובהפסקה, במבני הלימוד, בתכני ובספרי הלימוד, בטקסים ועוד, ונחשוב: איך אפשר לקדם שוויון מגדרי בסביבת בית הספר?

תכנים קשורים נוספים

חלוקת תפקידים מגדרית

במפגש זה נתמקד בחלוקת התפקידים במרחב הביתי תוך שימוש בדוגמאות מהחיים האישיים של המשתתפים/ות ומתרבויות נוספות. נדון במחירים של חלוקה זו ונחשוב יחד על כלים מעשיים לקידום שוויון במרחב הביתי.

שירי וסיפורי ילדים

בשיעור זה ננתח שירי וסיפורי ילדים במבט ביקורתי וננסה לראות איך גברים ונשים מוצגים באופן סטריאוטיפי. בחינה של טקסטים מסוג זה יכולה להיות בסיס לניתוחים של טקסטים נוספים כמו סרטים, שירים ופרסומות.

ייחוסי הצלחה וכישלון

בבואנו להתמודד עם הצלחה או עם כישלון, אנו מנסים ומנסות לפרש לעצמנו מה היו הגורמים שהובילו לאותה התוצאה. במפגש זה נתנסה במשימה מאתגרת וננסה להבין איך אנחנו מפרשים ומפרשות את ההצלחה או את הכישלון שלנו במשימה הזו ובמשימות אחרות בחיינו.

למי זה מתאים?
כיתות ט’ עד י”ב
מספר משתתפים מומלץ
עד 35
הנחיות מיוחדות

מומלץ לכיתות עם מודעות למגדר ולהשפעת הסטריאוטיפים.

לפני העברת הסדנה מומלץ להעביר את הסדנאות סטריאוטיפ הגבריות, סטריאוטיפ הנשיות, סטריאוטיפים בחיזור ובזוגיות.

אורך הפעילות
שעה וחצי